"*" indicates required fields
گرایش مدیریت بازاریابی MBA یکی از جذابترین و پرطرفدارترین گرایشهای رشتهی مدیریت کسبوکار است و احتمالاً همیشه خواهد بود. شاید اگر از داوطلبان این دوره دربارهی بهترین گرایش MBA بپرسیم، تعداد زیادی گرایش بازاریابی را انتخاب کنند. این گرایش همانند MBA گرایش مالی، بسیار محبوب است و افراد زیادی برای تحصیل در این گرایش اشتیاق نشان میدهند. گرایش بازاریابی MBA، فرصتهای فراوانی برای مشتاقانی که مایلاند در مسیر کسب درآمدهای بزرگ قرار بگیرند، ارائه میدهد. MBA گرایش بازاریابی شامل مطالعه پیشرفته تحقیقات و تحلیل بازار، قیمت گذاری، تبلیغات، فروش، توزیع، طراحی محصول و سایر مفاهیم بازاریابی است.
کسانی که قصد حضور در بازار تبلیغات و بازاریابی را دارند، میتوانند در این دوره ثبت نام کنند. یک بازاریاب متخصص می تواند بازار هدف را به خوبی شناسایی کند و متناسب با آن بازار هدف، روش های تبلیغ را تعیین کند. برای مثال فرض کنید شما یه اپلیکیشن در حوزه آموزش دارید. بازاریاب بیان میکند، این اپلیکیشن به طور عمومی مورد استفاده قشر خاصی، مثلا دانشجوها، است. در نتیجه برای جلب نظر این قشر خاص، روشی را برای تبلیغ و اطلاع رسانی انتخاب میگردد، مثلا در مورد دانشجوها متوجه میشود این افراد در گروههای تلگرام بیشتر فعالیت و حضور دارند از اینرو تصمیم می گیرد بخشی از بودجه شرکت را برای تبلیغ در گروها و کانالهای این شبکه اجتماعی استفاده کند.
با گرفتن مدرک MBA در فروش و بازاریابی، میتوان به شرکتها کمک کرد که پیشرفت کنند و شما میتوانید به عنوان مدیر بازاریابی، مدیر تبلیغات، مدیر برند، مدیر فروش، مشاور و تحلیلگر بازار، مدیر محصول و … کار کنید. علاوه بر این، هر کسبوکاری برای اینکه در میدان رقابت باقی بماند و به سود و درآمد بیشتری برسد، لازم است یک مدیر حرفهای و متخصص در حوزه بازاریابی داشته باشد.
شناخت بازار، بخش بندی بازار، شناخت مشتریان، شناخت رفتارهای مصرف کننده، مفاهیمی مانند برند و برندسازی و مدیریت ارتباط با مشتریان، از جمله مباحثی هستند که در گرایش بازاریابی MBA مورد بحث قرار میگیرند از اینرو دریافت مدرک MBA گرایش بازاریابی، به شما فرصت استخدام در شرکتهای بزرگ تبلیغاتی و بازاریابی را میدهد.
هدف دوره MBA گرایش مارکتینگ چیست؟
دوره مدیریت کسبوکار MBA به تعدادی گرایش تقسیم میشود؛ در تمامی دنیا این مدل مرسوم است و گرایشهای مختلفی را برای MBA داریم. هدف از وجود این گرایشها بهطور کلی این است که کسانی که MBA میخوانند، در حوزهای متمرکزتر باشند و در کسبوکاری که قرار میگیرند در آن حوزه بیشتر متخصص شوند.
مشاهده گری دقیق، داشتن دید مناسب نسبت به جامعه و قدرت جمعآوری دادههای کافی و تصمیم گیری مناسب در گرایش بازاریابی دوره MBA به شما آموزش داده میشود. در این گرایش، دانشجویان توانایی شناخت مشخصات و پیچیدگی های رفتار مشتریان و بازار را کسب می کنند. آنان می توانند علاوه بر تعریف و تخمین اندازه یک بازار مفروض، میزان سودآوری آن را نیز به میزان مناسب برآورد کنند. بازاریابی نوعی نگاه، رویکرد و فرایند است که به وسیله آن از طریق ارائه کالا و خدمات، علاوه بر کسب سود به تأمین نیازهای مشتریان پرداخته می شود. به شیوه ای که تأمین منفعت یک گروه الزاما به قیمت زیان گروه دیگری از ذینفعان نباشد. در بازاریابی، بخش هایی از بازار به عنوان مناسب ترین هدف شناسایی می شوند که سازمان توانایی ارایه کالا و یا خدمات را به آن ها داشته باشد. در این گرایش به موضوع هایی مانند مدیریت برند، بازاریابی خدمات، ارتباطات بازاریابی، بازاریابی بین الملل، بازاریابی بین بنگاهی، رفتار مصرف کننده و قیمت گذاری پرداخته می شود.
اگر بخواهیم گرایش بازاریابی MBA را بهصورت کلی دستهبندی کنیم، دستهی اول مباحثی دربارهی استراتژی بازاریابی است؛ شناخت بازار و Segment کردن (بخشبندی کردن بازار) و تصمیمات مختلفی که دربارهی وضعیت بازار و محصول و قیمت گرفته میشود از این دست مباحث است. این مباحث در موضوع استراتژی بازاریابی قرار میگیرند.
دستهی دوم مرتبط با مباحث رفتاری در بازاریابی است؛ موضوعاتی مانند رفتار مصرفکننده در این دسته قرار میگیرند و با مباحث روانشناسی و اقتصادی بسیار ارتباط پیدا میکنند. این دسته به دنیای بازاریابی از منظر رفتاری نگاه میکند و به این موضوع میپردازد که چه عواملی بر رفتار مصرفکننده تأثیر میگذارد. درواقع این دسته بهدنبال بررسی روانشناسانهی مشتری است.
گرایش بازاریابی MBA چه فرصتهای شغلی دارد؟ چه مهارتها و ویژگیهای فردی برای ورود به دنیای بازاریابی لازم است؟
براساس دستهبندی که پیشتر دربارهاش صحبت کردیم، شما برای کارکردن در این زمینه باید تا حدی استراتژی بازاریابی را یاد بگیرید و بتوانید بازار را بشناسید و تحلیل کنید. بهطور مشخص، حوزههای مختلفی درزمینهی بازاریابی وجود دارد؛ برای مثال، یکی از این حوزهها برندینگ است و شما میتوانید مدیر برند شوید؛ همچنین زمینههای دیگر در توزیع محصول وجود دارد که با موضوعاتی مانند مدیریت عملیات مرتبط است. طراحی نظامهای تبلیغاتی و ترویج یکی دیگر از فرصتهای شغلی جذاب در این گرایش است. یکی دیگر از زمینهها قیمتگذاری است که با ریاضی مرتبط است. بازاریابی فرصتهای شغلی بسیاری دارد که دانشپذیران در طی دوره با آن آشنا می شوند.
این موضوع به این بستگی دارد که در بازاریابی در چه زمینهای فعالیت میکنید. بازاریابی هم علم است، هم هنر. نکتهی مهمی که وجود دارد داشتن ذهنی خلاق است؛ قدرت ایدهدادن در زمینهی بازاریابی موضوع مهمی است؛ این توانایی صرفاً با کتابخواندن به وجود نمیآید.
بعد از گذراندن درس های پایه و اصلی، با توجه به گرایش انتخابی، درسهای تخصصی مربوط به دوره خود را می گذرانید:
در طول دوره، کارگاه و یا سمینارهایی بصورت حضوری و یا آنلاین مرتبط با کسب و کار برگزار می گردد.
دوره یک ساله
طول دوره ۳ ترم ۴ ماهه
پس از فارغ التحصیلی در دوره MBA و دوره DBA و سایر دوره های آموزشی، به دانشپذیران گواهی دانشگاه تهران ارائه خواهد شد.
● مدرک قابل ترجمه رسمی
● دارای کد رهگیری و قابلیت استعلام گواهینامه از دانشگاه تهران
مرکز آموزش های کاربردی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، برگزارکننده دوره های تخصصی و کاربردی مدیریت کسب و کار، متعهد به توسعه، نشر و دانش روز کسب و کار برای کمک به سازمانها و نهادها برای ارتقاء جایگاه رقابتی شان، ایفای بهتر رسالتشان است. مرکز آموزشهای کاربردی دانشگاه تهران بر این باور است که فائق آمدن بر چالشهای پیشروی فضای کسب و کار کشور نیازمند توانمندساز سرمایه های انسانی کشور است.
مرکز آموزش های کاربردی برگزار کننده دوره های تخصصی مدیریتی، دوره های مدیریت کسب و کار ، MBA، DBA، POSTDBA، دوره حرفه ای مدیر عامل، دوره مدیر فروش و بازاریابی، دوره دیجیتال مارکتینگ، دوره های آنلاین مدیریتی، دوره آنلاین MBA، دوره آنلاین DBA، دوره MBA منابع انسانی، دوره MBA مالی ، دوره MBA بازار سرمایه، کارگاههای تخصصی مدیریتی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران