اغلب متقاضیان دوره MBA این سؤال را مطرح میکنند که بهترین گرایش MBA کدام است یا اینکه کدام گرایش بازار کار بهتری دارد و بهدنبال پاسخی برای آن هستند. در واقع همهی گرایش های MBA مهم هستند و بازار کار خود را دارند. بهترین گرایش برای هر شخص در وهله اول به علاقه و انتظارات شغلی او بستگی دارد.
با توجه به تحولات فزآینده، شرکتها تحولات گسترده ای در زمینه جذب نیروهای خود ایجاد کرده اند. هرچند فرصت های شغلی فارغ التحصیلان دوره MBA زیاد و متنوع است.
دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار به شما کمک میکند مهارت هایی همچون مدیریت نیروی کار، رهبری و مذاکره را ارتقا دهید. توانایی بررسی آخرین روندهای تجاری را به دست آورید. بتوانید جدیدترین ابزارها و تکنیک های مدیریت را در سازمان خودتان پیاده سازی کنید و برای حضور در یک محیط تجاریِ در حال تغییر و سازگاری با آن آماده شوید.
دوره MBA ، یک دورهی عمومی است که با تحصیل آن مهارتهای فنی، مدیریتی و رهبری را فرا خواهید گرفت. دوره مدیریت کسب و کار برای کمک به فارغ التحصیلان رشته های مختلف از جمله فنی و مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی، علوم پایه و علوم انسانی، برای درک بهتر فعالیتهای عمومی و اجرایی طراحی شده است.
همانطور که میدانید مبحث مدیریت در تمامی رشتهها و گرایشها، اهمیت زیادی دارد. بههرحال اگر شما به مدیریت علاقه دارید و دوست دارید در حوزه تخصصی خودتان، مدیر قابل اعتماد و متخصصی باشید، باید یکی از گرایش های MBA را انتخاب کنید.
با مطالعهی مقالات معرفی گرایش های دورهMBA دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که در ادامه آمده است، و سعی داشتهایم همه مواردی را که باید درباره MBA بدانید را توضیح دهیم و کاری کنیم که این اطلاعات شما را به سمت حرفهای شدن پیش ببرد و امیدواریم جهت انتخاب گرایش به شما کمک کنیم.
در چند سال گذشته، کسب و کارهایی که به دنبال افراد تحصیل کرده در گرایش استراتژی MBA بودند، بسیار زیاد بوده است. دنیای ما همیشه مملو از تغییر و تحول است و این موضوع، شاید بیش از هر چیز دیگری در دنیا، موضوع نگرانی و بررسی شرکت ها است. شرکت ها همیشه در این فکر هستند که با تمام تغییرهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پیشرفت پایدار داشته باشند و برای همین منظور، همیشه یک تیم استراتژی در شرکت خواهند داشت. کار اصلی یک استراتژیست مثل یک پیشگو است! یک استراتژیست میتواند با استفاده از سیر اتفاقات در یک بازه زمانی، آینده نزدیک را پیش بینی کند و با توجه به این پیش بینی، سیاست های شرکت تعیین خواهد شد.
گرایش بازاریابی MBA یکی از جذابترین و پرطرفدارترین گرایشهای رشتهی مدیریت کسبوکار است و احتمالاً همیشه خواهد بود. شاید اگر از داوطلبان این دوره دربارهی بهترین گرایش MBA بپرسیم، تعداد زیادی گرایش بازاریابی را انتخاب کنند. این گرایش همانند MBA گرایش مالی، بسیار محبوب است و افراد زیادی برای تحصیل در این گرایش اشتیاق نشان میدهند. گرایش بازاریابی MBA، فرصتهای فراوانی برای مشتاقانی که مایلاند در مسیر کسب درآمدهای بزرگ قرار بگیرند، ارائه میدهد. MBA گرایش بازاریابی شامل مطالعه پیشرفته تحقیقات و تحلیل بازار، قیمت گذاری، تبلیغات، فروش، توزیع، طراحی محصول و سایر مفاهیم بازاریابی است.
جهت آشنایی بیشتر با گرایش بازاریابی دوره MBA کلیک کنید.
برای دیدن فیلم معرفی گرایش بازاریابی کلیک کنید
گرایش مالی MBA شاید پرکاربردترین این دورهها باشد که همیشه فرصتهای شغلی خوبی در بازار کار دارد. در این گرایش مسائل مالی و اقتصادی مربوط به سازمانها و شرکتها بررسی میشود و فرد میآموزد که چطور برای سازمان مشکلات مالی رو حل کند، سرمایه جمعآوری کند و به طور کلی، باعث رشد شرکت از لحاظ مالی و سرمایه شود. فارغ التحصیلان دوره MBA گرایش مالی نه تنها به راحتی در شرکت های خصوصی میتوانند استخدام شوند، بلکه شرکتهای دولتی، بانکها و موسسات مالی زیادی هم به استخدام افرادی که این دوره را گذراندهاند علاقه نشان میدهند.
جهت آشنایی بیشتر با گرایش مالی دوره MBA کلیک کنید.
مدیریت پروژه به روشها و فرآیندهایی برمیگردد که در حدود صد سال پیش در کسب وکار توسعه پیدا کردند. با این حال، در سالهای اخیر، مدیریت پروژه رشد چشمگیری داشته و به عنوان یک عملیات مجزا و جدی در تجارت ظهور کرده است و در صحنهی تجارت جهانی، یعنی جایی که شرکتها دائما به دنبال رسیدن به مزیت رقابتی هستند، به یک عامل کلیدی تبدیل شده است.
برای موفقیت در این کار، مدیران پروژه باید مهارتهای خاصی کسب کنند و مجوزهایی بگیرند که صلاحیتشان را در انجام این شغلِ سخت تأیید کنند. همچنین آنها باید ذهنی تحلیلگر داشته باشند و بتوانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند.
جهت آشنایی بیشتر با گرایش مدیریت پروژه دوره MBA کلیک کنید.
در ویدئو مربوط به گرایش استراتژی ، گرایش مدیریت پروژه نیز توضیح داده شده است.
واقعیت این است که آموزش مدیریت کسب و کار تا حد زیادی تابع دانش، تخصص و مهارت و علاقمندی شماست. باید توجه کنید: انتخاب گرایش مدیریت کسب و کار توسط شما، بستگی به این دارد که در چه زمینه ای میخواهید ارتقا کسب کنید یا بصورت حرفه ای مشغول به کار شوید.
اگر قصد دارید به سراغ کارآفرینی بروید یا اینکه در مجموعههای کوچک با بروکراسی کم استخدام شوید، به احتمال زیاد گرایش های استراتژی یا بازاریابی بیشتر به شما کمک خواهد کرد.
با افزایش تقاضا برای ثبت نام در دورهMBA، دانشکده های بازرگانی و موسسات آموزشی شروع به طراحی گرایش های متعددی در این دوره کردند که به دانش پذیران کمک کرد تا مهارت های خاص را با توجه به زمینه مورد علاقه و حوزه کاری خودشان انتخاب کنند. از این جهت، برای رشد شغلی و افزایش درآمد، انتخاب مناسب گرایش های MBA بسیار حائز اهمیت است.
MBA دانشگاه تهران ( دانشکده اقتصاد ) یک دوره عمومی است که گرایشهای مختلفی مانند استراتژی، بازاریابی، مدیریت مالی و مدیریت پروژه را در بر میگیرد. در طول برنامهی آموزشی خود ایدهها و ترفندهایی از مدیریت را فرا میگیرید که میتوانید از آنها در پروژههای جاری و آینده خود استفاده کنید. همچنین از طریق کار گروهی، مطالعات موردی و استفاده از تجربه عملی همکلاسیها و دیگران، به دستاوردهای خوبی خواهید رسید. نتیجه نهایی، دستاورد شرکت در دوره MBA دانشگاه تهران، یک مجموعه جامع از مهارتهای مدیریت و رهبری است که میتوانید آنها را در صنایع و مشاغل مختلف به کار گیرید.
برای داشتن یک انتخاب دقیق و موفق در خصوص گرایش های MBA، لازم است نکات مهمی را مدنظر قرار دهید. شاید تنوع در گرایشهای MBA شما را کمی گیج و سردرگم کند. تصمیم گیری در مورد اینکه چه گرایشی از دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار برای شما مناسب تر است، به موقعیت شما و برنامه ریزی تان برای آینده بستگی دارد.
واقعیت اینست که ماهیت رشته MBA مثل جعبه ابزار میماند که هر کدام از گرایشها مانند یکی از ابزارهای مهم تلقی میشود اگر حوزه شغلی شما مالی باشد میتوان بیان کرد ابزارهای مالی و اقتصادی در اولویت هستند پس گرایش مالی انتخاب اول شما خواهد بود اما حالت دیگری نیز وجود دارد شما به عنوان مدیر مالی چندین سال سابقه و تخصص دارید و به دنبال این هستید که به کسب و کارهای مشاوره مالی دهید مسلما گرایش استراتژی به شما دیدگاه و نگرشی خواهد داد که تکمیل کننده تخصص شما خواهد بود. در حقیقت میتوان گفت MBA مهارت های پایه ای شما رو تقویت می کند تا با توجه به تخصص خودتان، بتوانید برای خود و یا دیگران فضای کاری ایجاد کنید.
فرم شرکت در دوره MBA بازارهای مالی و سرمایه ثبت نام با ظرفیت محدود است همچنین جهت اطلاع از سمینارهای و کارگاه های لطفا از طریق لینک زیر عضو کانال تلگرام شوید کانال تلگرام اطلاع رسانی کارگاه های و سمینارها
مرکز آموزش های کاربردی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، برگزارکننده دوره های تخصصی و کاربردی مدیریت کسب و کار، متعهد به توسعه، نشر و دانش روز کسب و کار برای کمک به سازمانها و نهادها برای ارتقاء جایگاه رقابتی شان، ایفای بهتر رسالتشان است. مرکز آموزشهای کاربردی دانشگاه تهران بر این باور است که فائق آمدن بر چالشهای پیشروی فضای کسب و کار کشور نیازمند توانمندساز سرمایه های انسانی کشور است.
تهران،خیابان کارگر شمالی،تقاطع بزرگراه جلال آل احمد،روبروی بیمارستان شریعتی،دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
رزرو و مشاروه: 88334109-021
مرکز آموزش های کاربردی برگزار کننده دوره های تخصصی مدیریتی، دوره های مدیریت کسب و کار ، MBA، DBA، POSTDBA، دوره حرفه ای مدیر عامل، دوره مدیر فروش و بازاریابی، دوره دیجیتال مارکتینگ، دوره های آنلاین مدیریتی، دوره آنلاین MBA، دوره آنلاین DBA، دوره MBA منابع انسانی، دوره MBA مالی ، دوره MBA بازار سرمایه، کارگاههای تخصصی مدیریتی در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران