بیژن یاور
- ارسال شده توسط دانشکده اقتصاد
- دسته بندی گرایش های MBA
- تاریخ 4 مرداد 1401
دکتر بیژن یاور از مدرسان دوره های MBA و DBA دانشگاه تهران، استاد دانشگاه و صاحبنظر در مباحث مدیریت از جمله مدیریت شرایط بحران، ریسک و پدافند غیرعامل، از بنیانگذران سازمان پیشگیری و از جمله مدیریت بحران شهر تهران که فارغالتحصیل دانشگاه علامه طباطبائی در رشته مدیریت بازرگانی گرایش رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی در مقطع دکترا هستند. در حال حاضر ایشان در دوره MBA درس مدیریت منابع انسانی و در دوره DBA درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته را تدریس میکنند و از اساتید دوره DBA مدیریت شهری و شهرسازی هستند.
ایشان همچنین از بنیانگذاران بسیاری از مراکز علمی، آموزشی، تحقیقاتی و دانشگاهی و از بنیانگذاران مراکز رشد و نوآوری واحدها و خوشه های فناور مختلف در دانشگاه ها، طراحی نرم افزارهایی در خصوص آموزش مدیریت بحران و ریسک در قالب نرمافزار “زندگی با مخاطرات” در پژوهشکده سوانح طبیعی و نمونه های مشابه دیگر میباشند.
از جدیدترین تحقیقات و پژوهش ها ایشان میتوان به مدیر پروژه مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی نظام جامع مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و طراحی EOC وزارت راه و شهرسازی، عضو کمیته تدوین برنامه ملی آمادگی و پاسخ قانون مدیریت بحران کشور، عضو کمیته تدوین برنامه ملی کاهش خطر و مسوول تدوین برنامه ملی ازدحام جمعیت (Crowd Management) در این برنامه ملی، عضو کمیته تدوین آئین نامه ملی تولید، حمل، نگهداری و مصرف مواد خطرناک، دارای بیش از 40 کتاب و جزوه مدون دانشگاهی که 5 نمونه از این کتاب ها بر روی وب سایت سازمان ملل متحد بارگذاری شده و قابل دسترسی است، داور بین المللی بیش از 10 ژورنال مختلف علمی – پژوهشی و ISI بین المللی، همکاری با بیش از 90 پروژه تحقیقاتی ملی و بین المللی تاکنون، دارای بیش از 100 مقاله علمی ملی و بین المللی، دارای بیش از 100 تقدیرنامه ملی و بین المللی به دلیل فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی و مفتخر به دریافت بیش از 7 جایزه ملی و بین المللی. تدریس بیش از 5000 ساعت آوزشی در قالب دوره های تخصصی در خصوص مدیریت شرایط اضطراری و بحران، ریسک و پدافند غیرعامل برای گروه های مختلف هدف.
برخی از آخرین مسوولیت ها:
- مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه مدیریت بحران، ریسک و پدافند غیرعامل
- مشاور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شهرداری تهران
- مشاور رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو در امور فناوری و پژوهشی، سازمان هواشناسی کشور
- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین المللی چابهار
برخی از افتخارات، جوایز و اختراعات:
- دریافت جایزه، به همراه تقدیرنامه و تندیس و نشان علمی و همچنین برگزیده جشنواره علمی – پژوهشی شهید طهرانی مقدم، برای مطالعات و تحقیقات انجام شده و استاد نمونه در سال 1400
- دریافت جایزه و تقدیرنامه و همچنین برگزیده جشنواره علمی – پژوهشی دانشمند شهید محسن فخری زاده، برای مطالعات و تحقیقات انجام شده و استاد نمونه در سال 1400
- استاد نمونه در بیش از7 دوره در دانشگاه های مختلف از سال 1393 تا 1400
- دریافت جایزه و تندیس آموزشی و برگزیده چهارمین دوره جشنواره بین المللی کتاب های آموزشی رشد در حوزه آموزش مطالعات اجتماعی برای مجموعه کتاب های ایران شناسی، طرح دوستت دارم ایران، “یزد و گیلان”، سال ۱۳۸۳
- جایزه ملی مدیریت بحران کشور و شبکه آسیایی جامعه ایمن برای طراحی ساعت هشدار قبل از عملیات، سال ۱۳۹۵
- کسب رتبه نایب قهرمانی جهان در شاخه روبات شبیه ساز امدادگر(Rescue Virtual Robot) و دریافت تندیس در مسابقات بین المللی (Iran Open) در سال 2009
- دریافت نشان شجاعت آتش نشانی توکیو، سال ۲۰۰۳ میلادی
- سهیم بودن در افتخار دریافت جایزه جهانی ساساکاوا سوئیس در سال ۲۰۰۹ تهران و ۲۰۱۱ مشهد
- تقدیر ویژه معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و ریاست محترم دفتر سازمان ملل متحد برای کاهش خطرپذیری بلایا، سرکار خانم والدز برای ترجمه واژه نامه ترمینولوژی تخصصی UNISDR به فارسی سال
- عضو همکار انستیتو مدیریت بحران کشورهای جنوب آفریقا (DMISA) واقع در کیپ تاون از سال 2008.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به ORCID استاد به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://orcid.org/0000-0001-8157-0600
برخی از کدهای بین المللی علمی – پژوهشی استاد:
- Web of Science (Pub) Researcher ID: A-3544-2010
- Scopus Author ID: 56556873600
پست الکترونیک استاد: yavar637@gmail.co
نقش MBA در تبدیل شدن به متخصص برندینگ و تبلیغات
در دنیای امروز، بازاریابی و برندینگ نقش بسیار حیاتی در موفقیت هر کسب و کاری ایفا میکنند. این حقیقت باعث میشود که توانایی متمایز کردن خود از رقبا و جلب توجه مصرف کنندگان به یک برند، امری بسیار چالشبرانگیز و
تأثیر مهارتهای تحلیلی بر موفقیت بازاریابی
در منظری که امروزه به دادهها اعتماد بیشتری میشود، مهارتهای تحلیلی برای بازاریابانی که به تلاش برای برتری در زمینه خود اقدام میکنند، امری ضروری شده است. این مهارتها به بازاریابان قدرت میدهند تا دادهها را جمعآوری، تجزیه و تحلیل
بخش کوتاهی از کلاس درس مدیریت منابع انسانی در دوره MBA
مشاوره و ثبت نام
اگر سوالی درباره دوره MBA دانشگاه تهران و یا قصد ثبت نام دارید لطفا با ما در تماس باشید.
جهت شرکت در دوره لطفا فرم زیر را تکمیل و ارسال بفرمایید
ممکن است همچنین دوست داشته باشید
اساتید
دوره MBA مدیریت دارویی
دوره های کوتاه مدت
فرم شرکت در کارگاه ها و سمینارها همچنین جهت اطلاع از سمینارهای و کارگاه های لطفا از طریق لینک زیر عضو کانال تلگرام شوید کانال تلگرام اطلاع رسانی کارگاه های و سمینارها