دوره MBA مدیریت دارویی،
یکی از نوین ترین و پردرآمدترین دورههای تخصصی مدیریت
صنعت دارو، با در برگرفتن طیف گستردهای از فعالیتها، از طراحی و ساخت تا تولید و خدمات پس از فروش، نیازمند مدیریتی جامع و پویاست. این امر، پیچیدگی و ظرافتهای خاص خود را دارد و تسلط بر دانش و مهارتهای مختلف را ضروری میسازد.
مدیریت دارویی: فراتر از تجربه عملی
در گذشته، تصور بر این بود که مدیریت و رهبری موثر در حوزه دارو، صرفاً به اتکای تجارب عملی در بخشهای تولید، بازاریابی و فروش دارو امکانپذیر است. با این حال، امروزه اشراف بر علوم مدیریتی نوین، به عنوان لازمهای انکارناپذیر در این عرصه مطرح میشود.
نقش MBA و دانش بازاریابی در مدیریت دارویی:
با گذراندن دوره MBA و کسب دانش در زمینه بازاریابی، اصول تبلیغات، برندسازی و مدیریت فروش، مدیران دارویی قادر خواهند بود تا ضمن ارتقای سطح دانش مدیریتی خود، به درآمد و رقابتپذیری قویتری در این بازار پویا دست یابند.
نیاز به مدیران دارویی متخصص در بیمارستانها و مراکز درمانی:
با توجه به اهمیت حیاتی دارو در سلامت انسان، تاسیس بخش دارویی در بیمارستانها و مراکز درمانی، امری ضروری است. در این راستا، تربیت مدیرانی که علاوه بر آگاهی کامل از خدمات دارویی و توزیع دارو، از دانش و مهارتهای مدیریتی نیز برخوردار باشند، نقشی کلیدی ایفا میکند.